Ny sekretariatsleder på Institut for Mennesker og Teknologi

Den 1. februar byder Roskilde Universitet velkommen til Rikke Sjølin som ny sekretariatsleder på universitetets største institut.
Rikke Sjølin
Rikke Sjølin.

Rikke Sjølin får ansvar for uddannelsesservice, forskningsinfrastruktur, økonomistyring og ledelsesunderstøttelse, og det er opgaver, som hun har årelang erfaring med.

Hun har en baggrund som kandidat i statskundskab fra 2002, og har de eneste ti år haft lederstillinger på andre uddannelsesinstitutioner samt i Region Hovedstadens Psykiatri.

Dekan Bjarke Oxlund ser frem til samarbejdet:

”Med ti års ledelseserfaring fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på KU og fra Københavns Professionshøjskole er Rikke Sjølin det helt rette match til Institut for Mennesker og Teknologi. Rikke har især imponeret os med sit blik for optimering af administrative arbejdsgange i kombination med et fokus på medarbejdernes motivation og trivsel,” siger Bjarke Oxlund.

Rikke Sjølin har gennemført en række lederuddannelsesforløb i sine tidligere ansættelser, og har desuden gennemført en uddannelse som coach i 2023. Hun lægger vægt på, at den gode opgaveløsning går hånd i hånd med et godt arbejdsmiljø:

”Jeg vil have fokus på at skabe struktur og høj kvalitet i opgaveløsningen. Det kræver medarbejdere, der trives, og på den måde er det gode samarbejde en forudsætning for, at opgaverne kan løses fornuftigt,” siger Rikke Sjølin.

Rikke Sjølin er 49 år og bor med sin familie på Frederiksberg. Hun afløser Hermod Ringgaard, som gik på pension i efteråret 2023.